۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان خبرداد؛

انعقاد قرار داد گندم در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

انعقاد قرار داد گندم در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

گرگان-سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از انعقاد قرار داد گندم در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله مهری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون کشاورزان گلستانی به میزان ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی گلستان قرار داد کشت گندم منعقد کردند، اظهار کرد: امسال برای پوشش کشت قرار دادی گندم در گلستان میزان ۲۹۲ هزار هکتار ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه از این سطح، ۸۳ هزار هکتار زمین آبی و ۲۰۹ هزار هکتار دیم است، افزود: از میزان کشت قراردادی که در استان انجام شده است ۵۸ هزار هکتار با مدیریت تعاون روستایی استان به عنوان مباشر و مابقی با اداره‌کل غله قرارداد منعقد شد.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان پوشش بیمه زمین زیر کشت طرح و دریافت هزینه آن در زمان تحویل محصول با ۲۰ درصد تخفیف، پرداخت صد و پنجاه هزار تومان بابت تحویل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی دولتی در قالب بسته تشویقی را از جمله مزایای طرح کشت قراردادی گندم در سال زراعی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای برخورداری از مزایای کشت قراردادی گندم می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند و از کارشناسان برای ثبت نام کمک بگیرند.

کد خبر 5980390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha